! Bila Si Gadis Berbicara !: Cerpen : Sweetnya 11.11.11 -part 1

Monday, 23 January 2012

Cerpen : Sweetnya 11.11.11 -part 1



By: Norhidayah Sukri



Deringan telefon rancak memainkan lagu Carta Hati dendangan si gadis Youtube Najwa Latif  memeranjatkan lelapan mataku.Segera aku bangun mencapai telefon Blackberry merah jambuku.Ku jawab panggilan dengan mata yang amat berat bak dihempap batu .Nombor yang terpapar di skrin sememangnya tidak ku kenali . “Hello..Hana cakap.. sape ni?’’. “ Ai.. awak x save no sy ke?.Sampai hati awak” ..Err.. aku terkedu, didalam hati terasa amat menyesal sekali dan aku menyalahkan diri aku kerana sikap aku yang tak suka save nombor orang ni. Dah tak pasal2 member2 sume touching dgn aku sebab tiap kali diorang telefon saja aku tanye ulang-ulang kali “ sapa ni?’’ hiihi..



“Hello?? Ada orang tak ni’’ .Si dia bersuara.Ingatkan terus nak letak handphone tadi. Hehe. “ Yup..sorry.. saya tak kenal awak,saya ada kerja ni..okey bye.’’ Talian terputus.Malas la aku nak melayan mana-mana panggilan pagi-pagi ni.Kalau betul-betul panggilan penting takpe juga.Ni setakat nak buang-buang masa aku baik tidur saja lebih baik.Aku segera mencapai selimut merah jambuku,rugi rasenya kalau tak manfaatkan mase cuti aku ni.Golek sana,golek sini..namun cubaan untuk aku melelapkan mata kembali telah gagal.Sudah berapa ekor kambing aku kira namun masih juga gagal.


Masih terngiang-ngiang suara mamat yang telefon tadi.Macam pernah dengar je.Macam suara ..errr.. Nazrul Daniel.. yess.. Nazrul Daniel.. lelaki yang paling aku benci sekali dalam hidup aku.Namun dia juga lah yang pernah bertakhta dihati aku suatu ketika dulu.Sungguh aku amat menyayanginya.Namun kecurangannya pada aku membuatkan aku sungguh kecewa.Teramat kecewa.Dalam usaha untuk melupakannya aku pupuk rasa benci terhadapnya kerna aku tahu dengan cara begitu lah aku dapat melupakan dia.Walaupun terkadang aku seperti ingin memiliki semula cintanya.. Tapi segera aku kikis perasaan bodoh itu.Dia jahat .Amat jahat sekali.



Lantas fikiran aku menerawang jauh terkenang kisah lalu. Saat itu aku baru pulang dari kerja.Nazrul sudah berjanji untuk ambil aku pulang dari kerja dan terus teman aku pergi tengok Nur Kasih The Movie.Hampir 1 jam menunggu dia tak muncul2 .Aku rasa macam nak mengamuk je.Sudah la aku telefon dia beribu-ribu kali tapi tak berjawab.Mesej jangan harap la nak dapat balasan.Dalam marah-marah aku sebenarnya aku risau juga.Sapa tak sayang boyfriend woo.. Dibuatnya dia terbalik jatuh gaung ke.Tergelincir kat bilik air ke kan.Minda jahatku meneka dengan ligatnya.Segera aku bergegas ke rumahnya dengan menaiki teksi.Amat pelik sekali aku rasa,jantungku berdegup amat kencang.Sekencang tsunami yang melanda Jepun Mac 2011 yang lalu barangkali.


Sampai sahaja di rumahnya aku terpandang sepasang kasut perempuan.Degupan jantungku semakin kencang.Aku meluru sahaja masuk kerumahnya.Ya..rumahnya tidak berkunci.Segera aku ke biliknya.Seperti wartawan melodi dalam segmen Terjah aku menerjah bilik Nazrul.Alangkah terkejutnya aku seperti ingin gugur sahaja jantung aku ketika itu.Aku tidak mampu berkata apa-apa apabila melihat Nazrul bersama seorang perempuan.Kelihatan seperti Nazrul amat letih sekali sehinggakan aku menerjah biliknya dia masih tidak sedarkan diri.Huh ! terlalu penat ya ! Tidak cukup dengan kekecewaan itu aku amat kecewa sekali apabila perempuan yang aku temui sekamar dengan Nazrul adalah teman rapatku sendiri,Dania..huh ! tegarnya kalian mengkhianati aku. Bermula hari tu aku nekad untuk menjauhkan diri dari mereka.Nazrul dan Dania ..Takku sangka dalam diam kalian menjalin cinta di belakang aku.Ungkapan maaf takkan sesekali aku utarakan pada mereka..Aku nekad .




**************************************





Bersambung Part 2 :)
Klik sini untuk sambungan cerpen : sweetnya 11.11.11 -part 2-










Suka Entry ni? Like la !!

1 comments:

zedmagel said...

Salam Ayu,

Selamat dan terus berkarya. Satu karya yang baik dari seorang remaja seperti anda...