! Bila Si Gadis Berbicara !: Cerpen : Berahinya Valentine's Day -Part 1-
Photobucket Photobucket Photobucket

Monday 13 February 2012

Cerpen : Berahinya Valentine's Day -Part 1-





Dari celahan tirai jendela sebuah bilik kelihatan sepasang kekasih sedang hangat dibuai asmara.Ditemani beberapa batang lilin yang mengeluarkan haruman yang  membangkitkan keghairahan di nyalakan di sekitar bilik,ditambah dengan kelopak-kelopak mawar merah yang bertaburan di birai katil dan sekitar penjuru katil menambahkan lagi suasana romantis pada malam 14 Februari itu. Terkadang terdengar rengekan manja dari si gadis.Diselangi dengan pujukan penuh romantis dari si jejaka.Disudut ruang tamu pula kelihatan beberapa lagi pasangan kekasih yang dalam keadaan separuh sedar sedang hanyut dibuai asmara .Kehangatan malam 14 Februari disambut dengan penuh berahinya oleh pasangan-pasangan kekasih yang sedang meraikan Valentine’s Day .

**************************************

Peluang yang terbuka luas untuk Alya Qistina bersama-sama meraikan malam Valentine’s ataupun Hari Kekasih bersama teman lelakinya dan beberapa orang lagi temannye pada malam itu tidak disia-siakan apabila mendapat tau dia akan menjadi penghuni tunggal banglo besar itu seorang diri pada malam itu.Mama dan papa Alya sedang honeymoon di Paris, ingin menyambut Valentine’s Day disana..katanya suasana di Paris sangat romantis dan mereka juga ingin mengimbau kenangan lalu oleh kerana di Paris lah tempat mama dan papanya mula-mula berjumpa dan akhirnya menjalin cinta.

Orang-orang gajinya juga diarahkan Alya untuk pulang ke kampung menikmati cuti masing-masing agar mudah urusan Alya untuk membawa pulang teman lelaki dan teman-temannya bersama pasangan mereka masing-masing untuk sama-sama meyambut malam Valentine’s bersama.

Ini bukan kali pertama Alya berbuat begini sepanjang 24 tahun usianya.Oleh kerana setiap tahun mama dan papanya akan bercuti di Paris pada ketika tibanya 14 Februari ,jadi inilah peluang bagi Alya memulakan agendanya .Alya berasa seakan tidak sempurna dan kolot jika tidak meraikan Valentine’s Day bersama teman lelaki dan rakan-rakannya.Walaupun setiap tahun bersilih ganti teman lelaki yang menemani tidurnya pada malam 14 Februari ,dia tidak kisah..asalkan dia tidak dikatakan kolot oleh teman-temannya.Masih segar di ingatan Alya mengenai sindiran temannya yang mengatakan Alya seorang yang kekampungan dan kolot kerana enggan menyambut Valentine’s Day

“ Alya.. minggu depan 14 Februari la.. amacam beb? Ada apa-apa agendakah?”. Suria memulakan bicaranya sewaktu mereka duduk lunch di Restoren Pizza Hut  di Mid Valley.

“ Apanya wei? Ada apa je dengan 14 Februari? ‘’..Alya membalas tutur kata Suria dengan malasnya.Tidak tahulah kenapa Alya berasa seperti lemah sahaja badannya petang itu.Mungkin cuaca yang panas mempengaruhi situasinya.

“OMG…!!..so kolot lah you ni Alya…Valentine’s Day you !!! tak kan you tak tau? “ Balas Suria dengan nada yang sedikit tinggi..hairan melihat temannya tidak mengetahui makna disebalik tarikh 14 Februari.

“ooo..  I see.. so.. apa yang you fikirkan wahai Cik Suria sayang ? “ Alya manjawab dengan selumbernya.

“ having some ‘ehem’ with our hubby la you… romantik tau Alya..malam tu lah kita nak tahu yang couple kita ni sayang cinta dengan kita tak..euwww.. malu la i bole cakap macam ni.. hihi” .Suria ketawa manja.Tapi masalahnya takda port baik punya la you..  i dah rancang dengan Rizal haritu ..takkan mau di hotel you..kena cekup tak pasal-pasal kahwin free lah i takda kenduri hantaran semua …OMG..mimpi ngeri you ". Suria menyambung bicaranya lagi.

“So..apa kaitannya dengan i? “ Alya yang sedikit blur bertanya pada Suria

“Hey you.. why so slow? Brush you brain lah dear ..dah berhabuk sangat dah tu…lembab you tau?” Suria membalas..memang mulut Suria ni kadang-kadang terover sikit.Tapi Alya tidak ambil pusing pun kerana dia kenal benar dengan perangai temannya itu.Mulut sahaja yang lancing tetapi hatinya suci.. oyeahh.. benarkah? Hihi..

“ I betul-betul tak fahamlah dear..okey..you nak celebrate Valentine’s Day together with your Rizal right? So..apa kaitannya dengan i? You ajak I sekali ke? “.Alya meluahkan apa yang berada di benak fikirannya.

“ yaa..  I wanna you to join us.. ajak lah beberapa orang lagi member-member kita..” Suria membalas .

“OMG…sex party? Haiyoo.. I tak berani lah you.. “ Alya memberikan reaksinya.

“ Hello … come on la dear… tak moden la you tak buat macam ni.. hey.. kajian menunjukkan hampir 80% anak-anak dara kat Malaysia ni dah takda dara ? so..apa yang nak dihairankan..you tu pun Alya ? still virgin? Hahaha.. I don’t believe if you kata you tak pernah buat apa-apa sepanjang you couple dengan Shah tu.. dara? Apa ada pada dara? Just selaput lah you.. dah jodoh ada je yang akan kahwin dengan you. You tak perlu risau ..” .Suria lancang berkata-kata sehingga mempamerkan perubahan pada riak wajah Alya.

Sememangnya Alya sedikit tersentuh hati dengan tutur kata temannya itu.Sememangnya apa yang dikatakan Suria itu tidak benar sama sekali .Walaupun dia kelihatan agak sosial dan bebas namun dia tidak pernah sekali pun menyerahkan mahkota teragungnya pada mana-mana lelaki walaupun teman lelakinya sendiri.
“ Hello!! You termenung apa ni Alya? Tak betul ke apa yang I cakap ni?” Suria memetik-metik jarinya untuk menarik kembali perhatian Alya yang entah kemana rohnya menerawang..jasadnya sahaja tertinggal di sini .

“ haaa.. ya…im still here .. ". Alya tersentak

“ Actually kan Alya parents I ada kat rumah lah 14 Februari ni..Haritu you kata parents you nak pergi Paris kan? Bila? “ Suria bertanya pada Alya .

“oh ya…  I pun lupa ..you ingat ye? prihatin you pada family I ye? oh ya.. macammana I boleh lupa my parents nak sambut Valentine’s disana. ". Alya menyatakan penyesalannya."My parents naik flight 12 Februari nanti kot. So lonely la i kat rumah dengan maid-maid i..” Alya menyambung tuturnya

“Aiseyy..potong daun pulak maid-maid you ni..i baru nak pinjam banglo you jadi port malam Valentine’s Day nanti.. Boleh tak you? Tapi maid-maid you tu kacau daun lah..hmm.. I bagi cadangan you suruh je maid-maid you balik kampung ..cuti …amacam? ". Suria memberika cadangannnya.

“ Hello Suria.. I tak kata pun I setuju..pandai saja bagi cadangan ea? ..heee.. tapi sebab you kawan I idup mati I setuju lah .. nanti I ajak my lovely Shah okey.. ". Alya setuju sahaja dengan cadangan Suria…bimbang dikatakan kolot..lagipun bila difikir-fikir kembali ada betulnya juga kata-kata Suria tadi.Dara Cuma selaput sahaja… ramai lelaki pun dah tak kisah dengan ‘kewujudannya’ sekarang ni.

***************************

Suria lah menjadi titik tolak permulaan ‘party seks’ yang akan mereka sambut pada setiap tibanya 14 Februari setiap tahun..mama dan papa Alya pun tidak pernah terhidu apa yang  berlaku pada setiap kali menjelangnya tarikh tersebut.

Tapi pada tahun ini.Alya bukanlah ditemani Shah ,jejaka yang telah meragut daranya pada malam 14 Februari tahun sudahnya..Kali ini Alya bersama teman lelaki yang lain..lebih kacak dan bergaya..sekali pandang macam Aaron Aziz pun ada.. dengan bentuk tubuh badannya yang sasa dan tegap pasti menimbulkan cemburu di hati wanita diluar sana padanya yang berjaya menakluki hati pemuda yang bernama Danny itu. Amat sepadan bila dipadankan bersama Alya yang sememangnya persis pelakon baru Neelofa.. wajahnya putih mulus bak telur yang dikupas ditambah dengan bentuk tubuh badannya yang amat menawan..sekali pandang memang persis Neelofa .

Seperti kebiasaannya setiap tahun pasti banglo milik Dato’ Sharil menjadi sarang ‘party sex’ di malam Valentines mereka.Agenda dimulakan dengan majlis tari menari diiringi alunan muzik yang romantik.Arak menjadi ‘penyeri’ party mereka..dalam keadaan terhuyung-hayang beberapa pasangan kekasih yang juga merupakan teman-teman Suria dan Alya menari dengan pakaian yang semakin lama semakin ‘kurang kainnya’ ditanggalkan dan dicampak merata-rata.Sehinggalah berlaku adengan asmara antara mereka.

*******************************






Suka Entry ni? Like la !!

4 comments:

Unknown said...

hai hidayah...nice gak blog awak...study kat uum ek? dpp mne ye? saya pun study uum jugak...selamat berkenalan...

Unknown said...

hai hidayah...nice gak blog awak...study kat uum ek? dpp mne? saya pun study uum gak...selamat berkenalan... :)

Unknown said...

hai hidayah...selamat berkenalan... :)

Unknown said...

Huhu ..