! Bila Si Gadis Berbicara !: CARA PUTIHKAN KETIAK.....
Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday 18 June 2011

CARA PUTIHKAN KETIAK.....







Kebanyakan dari kita biasanya menghadapi masalah ton ketiak x sama dengan warna kulit kita,biasanya ketiak kite msti lagi hitam..kih3.Biasanya orang perempuan lah yang kisah pasal ketiak hitam ni sebab perempuan suke pakai baju yang menampakkan ketiak mereka. Lelaki x berapa kisah kot..Tp kenape ketiak kita lbih gelap dan hitam ek? emmm ..Sebab kenape? Ni antara sebabnye  :

  1. Penggunaan pencukur bulu ketiak yang kerap.
  2. Masalah berpeluh yang 'kronik'.
  3. Kurang mandi.
Selain gunekan deodorant yang banyak jual kat Guardian,Watsons atau kedai runcit berdekatan.. kita boleh try test cara yang lebih tradisional... Bagi yang berminat bolehlah ikut step2 ni ea...  :
  1. Sediakan kapur makan atau kapur sireh dan beberapa biji limau nipis.Kalau dah rase hitam sangat tu,bolehlah ambil satu pokok limau nipis tu...hehe.
ni gambar limau nipis bagi yang xpernah tgk ..
    




ni pulak kapur sireh.


 2. Campurkan secubit kapur dengan perahan limau nipis hingga sebati dalam satu bekas kemudian sapukan ke bahagian ketiak korang yang hitam tu.Biarkan selama 15 minit.Sebaik-baiknya lakukan  semasa mandi..

3.Seeloknye,gosok bahagian ketiak korang menggunakan kepala lutut untuk mendapatkan hasil yang lbih maksimum.Jangan gunekan berus kaki atau berus jamban .sebab nmpak macam tak senonoh je gayenye kan,...huhuhu.

4.Amalkan 2 kali seminggu, sehinggalah ketiak idaman mencapai sasaran.
5. Jika korang serasi dengan cara ni, hasilnya ketiak korang bukan saja bertambah cerah malah tidak berbau   lagi
    


     SELAMAT MENCUBA !!!!!

Suka Entry ni? Like la !!

2 comments:

nurhaziqah_ikah said...

Mujarab ke???

nurhaziqah_ikah said...

mestilah mujarab ..:)