! Bila Si Gadis Berbicara !: Aku Bakal Siswazah..? macam tak percaye :D
Photobucket Photobucket Photobucket

Friday 13 July 2012

Aku Bakal Siswazah..? macam tak percaye :D





13 JULAI 2012  tarikh yang sangat aku tunggu2 since lepas keluar result STPM aritu.. terasa sangat bosan dah kerja..kerja..kerja.. 


Berbekalkan pointer yg so so je.. hehehe.  aku pun duk pilih kos yang agak2 sesuai dengan pointer aku..masuk punye masuk..pilih punye pilih kos yang sesuai.. aku tak tau pun kos yang aku mohon tu berkaitan ape..haha.. takde pun terfikir nak search google atau tanye senior2 ,cikgu, makcik kantin, abang ipar mahupun jiran tetangga


SEBAB??? 


entah.. penat kerja kot ..(padahal keje ngulo je.. ahaks) jadi mood macam kurang keexcited'annye.. dengan page yang asik error je membuatkan aku macam nk minum air teh kelat berjag2 je (akibat terlalu tension.)


alah.. tak payah la bebel banyak2 kan.. print screen la jum.. 






SARJANA PENGURUSAN HOSPITALITI DENGAN KEPUJIAN.. 


Apakah ? aku tertanye2 sekejap even kos tu memang antara pilihan aku kot..sebut2 cam ade hospital2 kan.. ingat ade berkaitan dengan hospital la kan.. kah3.. 
Selepas diinform oleh sepupu aku  Teha ..tekan kat Teha tu tau.! .
(sambil promote blog shopping die :D )
die beritahu macam ni. aku copy paste je ok.. :D


Pelajar pengurusan perhotelan akan didedahkan dengan operasi hospitaliti seperti restoran, hotel, agensi pelancongan dan kapal persiaran. Kursus ini boleh memberi perlindungan hospitaliti undang-undang, kewangan, ekonomi, pemasaran dan pengurusan kakitangan. Kursus ini juga dikenali sebagai pengurusan hotel atau pentadbiran hotel dan kadang-kala dikelaskan sebagai pengajian perniagaan.

Prospek Kerjaya

Setiap masa pasti ada orang makan di luar, menginap di hotel, dalam perjalanan atau mengambil bahagian dalam aktiviti yang sama, mereka mengunjungi institusi dalam industri hospitaliti. Banyak peluang pekerjaan menanti graduan pengurusan hospitaliti. Mereka boleh bekerja di jabatan kerajaan pelancongan, hotel, organisasi pemasaran perjalanan, operasi syarikat penerbangan dan agensi pelancongan. Jurusan hospitaliti akan mendapati kebanyakan peluang kerjaya di hotel-hotel besar.



Oooooooooooooooooooooooo  ( ooo yang sangat panjang) barulah aku tahu.. pelancongan rupenye..ok..ni lah akibat yang aku dapat sebab tak cek dan ambil tahu tentang kos yang aku duk sumbat2 mase mohon tu..sebab dalam fikiran yang sangat belagak ni dah kate " alaa.. ni sje je penuh2kan korum..ape2 jelah kan.. " erkk.  bagai terkena kejutan elektrik lepas aku dapat kos yang konon2nye nak penuh2kan korum tu kan..


Haihh.. cakap macam orang tak bersyukur je kan.. hehe.. ape-apepun aku sangat bersyukur gile sebab dapat bace perkataan TAHNIAH ! tu kan.. ahaks.. UUM pun antara pilihan utama aku .. dan aku sangat heppy dengan kos yang aku dapat..


Jadi,kepada sesiapa yang rase macam tak suke,xminat,tak tau pasal kos yang kite dapat tu.. tak pe lah.. just go on je lah kan.. kenapa? sebab ramai lagi yang kena kemukakan rayuan kat luar sana.. jadi bersyukur sajalah.. (peringatan untuk diriku jua) :D .. PEACE !!!







lepas ni kena belajar cakap utara la yek? :D 




.
Suka Entry ni? Like la !!